2015/08/17

Dia 2 - De Roncesvalles a Pamplona (43 km)

Avui he començat la segona etapa! A les 6h ja obren els llums a l'alberg de Roncesvalles! Per cert, és molt nou i està molt bé! Ara bé... El sopar d'ahir a Casa Sabina una autèntica porqueria.... Fins i tot jo faig un plat de pasta millor, casum l'olla!
Després d'esmorzar a les 7h15, omplo el camelbak de 2 litres i tiro milles. L'etapa d'avui potser no és tant bonica com la d'ahir però també es passa per llocs molt bonics, sobretot uns boscos de roure molt madurs. Passem per Burgete, Espinal, Lintzoain, Paso de Roldán, El alto del Erro i una baixada fins a Zubiri. Zubiri té alberg municipal pels pelegrins i s'arriba pel  pont de la Ràbia (segle XII) que creua el riu Arga. Molta gent acaba l'etapa aquí (o a Larrasoaña) però encara tenia forces. He omplert el camelbak i he tirat. Un home sortint del poble m'ha dit on podia menjar. He tirat 3 km més fins a Larrasoaña i he anat a l'alberg municipal a tamponar la Credencial i a preguntar si podia menjar per allí. M'han dit que hi havia una taverna que "potser" obria a les 14h. Quina colla de vagus! He tirat milles! El pròxim poble, a Zuriain he dinat en una taverna.... M'he inflat a macarrons (boníssims) i unes costelles de porc. La veritat és que portava molta gana! He fet una mini migdiada i he tirat.... A prop de Zabaldika, es creua el pont de Iturgaiz (segle XII). Després s'arriba dolçament a Erre i Villava. He omplert el camelbak, he tret calers del caixer (La Caixa va absorbir Caja de Navarra) i he comprat més vaselina. Tinc l'entrecuix encetat. Avui m'he posat molta vaselina i crec que ja faig crosta! A part dels peus que em bullen, és l'únic que em molesta! Creuo Villava, després Burlada i entrem a poc a poc a Pamplona pel famós pont de la Magdalena (s. XII) que els pelegrins han creuat durant anys. Entrem al casc vell de Pamplona i anem directe a un alberg de la plaça de la catedral. Avui m'han sortit 43 km. He fet dues etapes en una. Vinc cansat.

A l'alberg m'acullen junt amb uns nois italians que he conegut. N'hi ha que ve caminant des de Verona! Whaooooo! Em donen el llit, em dutxo, rento la roba i me'n vaig a fer una birra ben merescuda. Quan acabo entro a l'alberg a fer 4 coses i després me'n vaig a sopar al bar del Txus Mari. Fan uns entrepans boníssims. Els millors de Pamplona diuen!

Arribo a l'alberg i m'estiro al llit per escriure aquest diari. Demà serà un altre dia i espero anar fent crosta durant la nit.

Bona nit!

6 commentaires:

Unknown a dit…

Vinga vaaa! Els primers dies són una mica durillos però després són genials! A tope, Uri! Ultreia!

Sóc l'Esther!

carles Aguado a dit…

Anims Oriol disfruta del cami i el que et trobaras.Salut