2015/08/27

Dia 11 - De Agés a Burgos (23 km, 286 km acumulats)

Ens lleva el Manuel crec que encara amb bastant d'alcohol a la sang! Cridant : Venga pelegrins que això no és un hotel, és un alberg! És boig! Tothom es lleva!

Baixem a esmorzat al bar de l'alberg per 3,5 euros, un croissant gran, dues peces de bolleria, una torrada amb mantega i melmelada i un suc de taronja! Marxem de l'alberg seguint la fletxa groga i ben aviat ens parem en el centre d'interpretació d'Atapuerca! Volem reservar una visita per quatre però ens hem d'esperar a les 9. A les 9h, arribem els guies del centre i ens expliquen com tenen de ple el dia. Ens expliquen que hi ha places per visitar el jaciment a les quatre de la tarda. És un Mercer organitzar tanta gent. Nosaltres, després de consultar taxis, horaris de bus i altres combinacions, decidim de fer la visita al centre d'interpretació perquè ens diuen que s'han alliberat places per anar a visitar els jaciments a les 12h. Ens la fa un noi que és doctor en arqueologia i excava a Atapuerca. Una visita super didàctica. Ens ensenya com a partir de pedres de quarz, calcita o d'altres fer eines com feien els nostres avantpassats. Ens explica com pintaven, com caçaven i com feien foc. Tot explicat d'una manera molt didàctica i amb exemples reals. És un encert de visita. Els petitons s'ho passen de conya.

Quan acaba la visita hem de trobar algú que ens acompanyi a Ibeas de Juarros, el poble a l'altre cantó de la Sierra de Atapuerca on hi ha el bus que surt per anar als jaciments. Finalment, una família molt gran ens porta amb els seus cotxes cap allà! Quina sort!

Arribem a Ibeas, visitem una mica l'exposició i pujem a l'autocar. Arribar als jaciments d'Atapuerca em fa especial il·lusió! És en aquí on hi ha les restes paleoarquelògiques més importants del món. S'ha descobert aquí l'Homo antecessor i l'Homo heidelbergensis. El primer, forma part de les primeres restes humanes més antigues trobades a Europa (850.000 anys). 85 per cent de les restes de H. heidelbergensis al món s'han trobat aquí. Fem la visita amb un guia collonut, simpàtic i molt de la broma! Ens explica els jaciments de la sima del elefante, la gran dolina, la sima de los huesos i las galerias. No explicaré més coses perquè seria molt dens.

Marxem d'Atapuerca cap al centre i marxem a peu cap a Ibeas de Juarros per intentar agafar un bus. Tenim sort, n'hi ha un que passa a les 14h45. Fem una birra i un pintxo i anem cap a la parada de bus. Quan es l'hora, passa el bus de llarg fent-nos signes de que no para... Lamarequelva.... Amb la cara de tontos, preguntem a un restaurant que que passa amb aquesta història.... Ens diuen que aquesta companyia a vegades para i a vegades no! No tenen dret a parar en aquest poble perquè una altra companyia té la concessió! En fi.... En aquestes que un camarer d'aquest establiment ens diu que si volem a les 16h, quan plegui, ell ens porta a Burgos! Diem que si, i ens quedem a dinar allà. Dinem de conya i a les 16h, ens porta cap a Burgos explicant - nos un munt de coses. Ens deixa a l'estació d'autobusos. La Mamen avui torna cap a Toledo. Compra el bitllet de bus i anem ràpid a visitar la catedral de Burgos. Diuen que és la catedral més maca de la península. Paguem l'entrada del Pelegrí i anem a visitar-la! El que hi ha allà dins és impressionant! Fem tres quartes parts de la visita i anem a acompanyar la Mamen a l'estació. Cada cop que se'n va algú del grup, és trist!

L'ivana i jo anem a visitar el museu de la evolución humana de Burgos. És en aquí on hi ha les restes originals de les troballes d'Atapuerca. Diuen que és l'únic museu al món que exposa les peces originals. Fem la visita quasi completa! L'entrada aquell dia és gratuïta!

Després del museu, vull anar a sopar al millor bar de Burgos, El morito. Després d'unes quantes històries, venen a sopar l'ivana i uns altres nois i noies espanyols. Ens fotem les botes (de qualitat i quantitat) compartint els plats i només paguem la bagatela de 6 euros.

Anem a dormir a l'alberg municipal que està darrera de la catedral. Allà estant la majoria de pelegrins.