2015/08/19

Dia 4 - De Puente La Reina a Estella

Perquè faig el camí sol?

Crec que ara que hi sóc és més fàcil respondre a aquesta pregunta. Parlant amb gent que l'ha fet, tothom et diu que millor fer-lo sol. I jo pensava : "Però si és macu compartir-lo amb els que més estimes..." Si, potser teniu raó però quan vas sol, no has d'esperar a ningú, si vols accelerar el ritme, acceleres. Si vols parar a una església, pares. Quan vas sol, crec que és més fàcil conèixer gent. Ets més receptiu. Quan vas sol, no has d'estar pendent de l'altre que acompanyes. Quan vas sol, és més fàcil pensar. En el camí de Santiago, quan estàs sol mai estàs sol.

Ahir l'etapa era des de Puente La Reina a Estella (24 km). Només despertant-me, vaig estar parlant amb el Rafael. Li vaig deixar el mòbil perquè mirés el camino baztanés! Vaig recollir les coses, vaig anar a buscar les coses que s'assecaven, vaselina als peus i vaig començar a caminar. Les butllofes subcutànies estaven millor. Vaig enfilar el carrer major de Puente, em vaig parar a esmorzar (cafè amb llet i una napolitana de xocolata) i tot seguit em vaig posar en marxa travessant el majestuós pont del segle XI d'aquesta ciutat construït perquè els pelegrins passessin el riu Arga. Els de poble diuen que no han trobat cap escriptura de que fós construït per una reina.

Només sortint del poble ja hem vaig trobar a l'Alvaro, un noi d'Alacant que feia el camí perquè, entre d'altres raons, s'havia separat. L'acompanyaven la Mamen i la Ivana. L'Ivana és una noia de la regió de Vicenza, de 47 anys, que ja em vaig trobar entrant a Pamplona. La Mamen és una toledana de 34 anys, banquera, molt simpàtica.

Abans d'atravessar Muñeru vaig ajudar a la Clàudia (Brasilenya de São Paulo) i la Aina (a trucar a l'alberg de Puente La Reina perquè s'havien deixat un bastó. Elles dues havien contractat un servei de taxi perquè els hi portés les motxilles. Cirauqui, Llorca, Villatuerta y Estella. Molt bona companyia durant el camí. Practicant anglès, portuguès i francès.

Arribats a Estella agafem l'alberg municipal... Rentem la roba i anem a visitar el museu carlista i 4 de les 9 esglésies que hi ha al poble. Fem una birra i anem a sopar al Casanova. Una sopa de cocido i un llom amb patates. Anem cap a l'alberg i arribem una mica tard (22h15) i quasi no ens deixen entrar.

Demà serà un altre dia!

Aucun commentaire: