2015/08/29

Dia 13 - De Hontanas a Bobadilla del Camino (28,5 km, 345,5 km acumulats)

Avui és l'últim dia de l'Ivana. Un altre que se'n va! Potser és una dels moments més durs del camí.

Esmorzem davant de l'alberg. Una mica de pa amb tomàquet i pernil, suc de taronja i cafè amb llet. Comencem a caminar amb l'Ivana, la Aida (una canadenca de Vancouver que segurament estarem junts fins a Santiago), l'Aisha (de Mongòlia) i la Clàudia (Brasil). Quan avancem una mica, la Clàudia s'ha deixat una tovallola, truquem a l'alberg que li fiquin amb la motxilla que ha deixat allà perquè li porti un taxi. Ben aviat arribem a un antic hospital en ruines on tractaven d'ergotisme als malalts que havien consumit sobretot sègol contaminat per un bolet que hi creix, Claviceps purpurea. Aviat arribem a Castrojeriz, fem un cafè, visitem l'església i sortim del poble per afrontar la pujada de Castrojeriz (12 per cent de mitja). A dalt, hi havia un bon xicot que venia fruita per un donatiu. Després de fer camí per la calurosa meseta castellana (no us podem imaginar quina calor fa....), trobem un altre xicot a costat d'una font venen fruita i beguda. Ens treiem les botes i posem en remull els peus per fer baixar l'inflamació que es produeix sempre que camines molt de temps. Diuen els vertaders alpinistes de muntanya que s'ha de mullar els peus en rierols per desinflar els peus. Ens posem les botes i continuem amb els peus com a nous.

Arribem a Itero de la VEGA amb dos americans, un escocès, l'Ivana i l'Aida. Dinem un menú i fem sobretaula!

Agafem els trastus i fem els últims km per la meseta castellana amb una calor de mil dimonis. Hem de parar un moment perquè l'Ivana li agafa un cop de calor. Arribem a Bobadilla del Camino mig extenuats. Entrem en un alberg i descobrim que té piscina!!! Una dutxa i cap dins a remullar els peus!

A la nit sopo un entrepà de truita amb pernil i fent birres amb el Colin i l'ivana se'ns fa les 11h.